BASE DE DONNÉES
DES REVUES DE LA FDE
Liste des revues dépouillées
de la Faculté d'Éducation de l'Académie de Montpellier.
Pour connaître la disponibilité d'un numéro, reportez vous au catalogue BIU
CRD11
CRD30
CRD34
CRD48
CRD66
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'language acquisition'
Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche
Contrasting views on the pragmatic abilities of blind children / Pérez Pereira, Miguel in Enfance (Paris. 1948), 2014-01 (01/2014)
[article]
Titre : Contrasting views on the pragmatic abilities of blind children Type de document : texte imprimé Auteurs : Pérez Pereira, Miguel, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 73-88 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais Mots-clés : blind children pragmatic development language acquisition pragmatic abilities Résumé : Two contrasting views on the pragmatic abilities of blind children are presented. According to the first, many blind children show autistic features, and as a consequence have formulaic speech and pragmatic difficulties. The second view deems that blind children do not show noticeable pragmatic difficulties. This perspective is akin to the functionalist usage-based theory of language acquisition. An example of the type of studies carried out by those defending the autistic-like view is outlined first, and the problems this research raises are commented on. En ligne : https://www.cairn.info/revue-enfance2-2014-1-page-73.htm Format de la ressource électronique : Texte intégral
in Enfance (Paris. 1948) > 2014-01 (01/2014) . - p. 73-88[article] Contrasting views on the pragmatic abilities of blind children [texte imprimé] / Pérez Pereira, Miguel, Auteur . - 2014 . - p. 73-88.
Bibliogr.
Langues : Anglais
in Enfance (Paris. 1948) > 2014-01 (01/2014) . - p. 73-88
Mots-clés : blind children pragmatic development language acquisition pragmatic abilities Résumé : Two contrasting views on the pragmatic abilities of blind children are presented. According to the first, many blind children show autistic features, and as a consequence have formulaic speech and pragmatic difficulties. The second view deems that blind children do not show noticeable pragmatic difficulties. This perspective is akin to the functionalist usage-based theory of language acquisition. An example of the type of studies carried out by those defending the autistic-like view is outlined first, and the problems this research raises are commented on. En ligne : https://www.cairn.info/revue-enfance2-2014-1-page-73.htm Format de la ressource électronique : Texte intégral