BASE DE DONNÉES
DES REVUES DE LA FDE
Liste des revues dépouillées
de la Faculté d'Éducation de l'Académie de Montpellier.
Pour connaître la disponibilité d'un numéro, reportez vous au catalogue BIU
CRD11
CRD30
CRD34
CRD48
CRD66
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'auteur
Auteur Martin Johnson |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Affiner la recherche
A case study of inter-examiner feedback from a UK context / Martin Johnson in Formation et pratiques d'enseignement en questions, N° 17 (2014)
[article]
Titre : A case study of inter-examiner feedback from a UK context : Mixing research methods to gain insights into situated learning interactions Type de document : document électronique Auteurs : Martin Johnson, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 67-88 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais Mots-clés : théorie de l'activité retour d'information évaluation pouvoir financier marquage technologie Résumé : This research project explores professional senior examiners’ emerging practices when feeding back to examiners under their supervision in a new technological environment. Activity theory is used to explore feedback communication mode choices. Three methods are used; video observation with stimulated recall interviews, surveys of practice, and telephone interviews. Research outcomes highlight the complexities of senior examiner decisionmaking, showing how the affordances of communication mode at times influence choices around how to feedback. The outcomes also show that inter-subjective concerns also have an influence on senior examiners’ feedback communication mode choices. En ligne : http://revuedeshep.ch/pdf/17/05-Johnson.pdf Format de la ressource électronique : Texte intégral
in Formation et pratiques d'enseignement en questions > N° 17 (2014) . - p. 67-88[article] A case study of inter-examiner feedback from a UK context : Mixing research methods to gain insights into situated learning interactions [document électronique] / Martin Johnson, Auteur . - 2014 . - p. 67-88.
Bibliogr.
Langues : Anglais
in Formation et pratiques d'enseignement en questions > N° 17 (2014) . - p. 67-88
Mots-clés : théorie de l'activité retour d'information évaluation pouvoir financier marquage technologie Résumé : This research project explores professional senior examiners’ emerging practices when feeding back to examiners under their supervision in a new technological environment. Activity theory is used to explore feedback communication mode choices. Three methods are used; video observation with stimulated recall interviews, surveys of practice, and telephone interviews. Research outcomes highlight the complexities of senior examiner decisionmaking, showing how the affordances of communication mode at times influence choices around how to feedback. The outcomes also show that inter-subjective concerns also have an influence on senior examiners’ feedback communication mode choices. En ligne : http://revuedeshep.ch/pdf/17/05-Johnson.pdf Format de la ressource électronique : Texte intégral